Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Patterns of Variation in … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Patterns of Variation in the Work of “Mathematics in the City project”: A Suggested Research Question

Paper i proceeding
Författare Hanan Innabi
Christina Skodras
Susanne Frisk
Peter Fredriksson
Publicerad i proceedings of the 15th international conference of The Mathematics Education for the Future Project
ISBN 978-3-95987-111-2
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Ämnesord variation theory, math in the city project
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The framework of this paper is based on the variation theory (VT), which explains the necessary conditions for learning. According to this theory, students have to experience patterns of variation for learning to take place. This paper highlights the patterns of variation that can be found in the work of the “Mathematics in the City” (MitC) project. Some examples are presented, and a research question is proposed related to using VT as a tool to analyze students’ learning in the MitC classrooms.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?