Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Critical literacy as legi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Critical literacy as legitimate knowledge. The importance of teacher agency.

Kapitel i bok
Författare Jennifer Alford
Catarina Schmidt
Anna Lyngfelt
Publicerad i Re-imagining education for democracy - Edited by S. Riddle and M. W. Apple
Sidor 92-111
ISBN 978-0-367-19712-4
Förlag Routledge
Förlagsort London and New York
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 92-111
Språk en
Länkar https://www.routledge.com/Re-imagin...
Ämneskategorier Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

Re-imagining Education for Democracy takes up the unfinished project of resisting the de-democratisation of education and growing levels of social and educational inequality. Where are the spaces for change and articulating hopeful alternatives? How might we imagine and produce different futures? What are the opportunities for affirmative interference, and how could we produce a more sustainable re-imagining and re-doing of the critical project of education?

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?