Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

On the dynamics of media … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

On the dynamics of media markets: Professor Karl Erik Gustafsson in memoriam

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare M. Ots
Lennart Weibull
S. Melesko
Publicerad i Journal of Media Business Studies
Volym 16
Nummer/häfte 2
Sidor 153-161
ISSN 1652-2354
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 153-161
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/16522354.2019.15...
Ämnesord Market dynamics, media policy, newspapers, advertising media, barriers to entry, media history, Business & Economics
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Media and advertising markets have a number of characteristics that affect how firms are competing and collaborating, how new firms enter the markets, and how new products are created. Throughout a research career in media management and media economics that started in the 1960s and stretched over more than five decades, Karl Erik Gustafsson kept exploring these topics, and their implications for both business strategy, regulation, and policy. His work formed early building blocks, both for media management as an academic field, and for the design, operationalisation, and governance of media policy, especially concerning newspaper development, in the Nordic countries. This article provides an introduction to his work.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?