Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

30 seconds politics, 30 y… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

30 seconds politics, 30 years too late. Political TV advertising in Swedish election campaigns 2006-2018

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Marie Grusell
Lars Nord
Publicerad i The Central European Journal of Communication
Volym 12
Nummer/häfte 3
Sidor 282-298
ISSN 1899-5101
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 282-298
Språk en
Länkar doi.org/10.19195/1899-5101.12.3(24)...
Ämnesord Advertising, politial communication, Elections
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Televised political advertising appears in very different national political communication contexts. Sweden is an interesting case study. For many years, political ads on TV were not allowed at all. However, with the transition from analog to digital terrestrial television the public service obligations of the “hybrid” channel TV4 were dismantled. In the 2010 national election campaign, all Swedish parliamentary parties bought advertising time on TV4. This article intends to shed new light on political TV ads as a new campaign feature in a rapidly transforming political communication environment. The study relates to the concept of hybridization of election campaigns and intends to increase knowledge about hybridization processes by focusing on a critical case where one of the most adopted campaign practices worldwide is finally implemented within a specific national context and deviating political culture.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?