Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

PARTICIPATE: Capturing kn… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

PARTICIPATE: Capturing knowledge in public library activities

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Carla Groschel
Peter Dalsgaard
Clemens N. Klokmose
Henrik Korsgaard
Eva Eriksson
Raphaëlle Bats
Aurélien Tabard
Alix Ducros
Sofia Serholt
Publicerad i Extended Abstracts of the 2018 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems
ISBN 978-1-4503-5621-3
Förlag ACM
Förlagsort New York
Publiceringsår 2018
Publicerad vid
Språk en
Länkar https://dl.acm.org/citation.cfm?id=...
Ämnesord Activity-centric, Library, Participatory design, Place, Space
Ämneskategorier Interaktionsteknik, Biblioteks- och informationsvetenskap

Sammanfattning

We present PARTICIPATE, a technology probe exploring how to strengthen the connection between activities taking place at public libraries and their collections, both in the digital realm and in the physical space. Based on ethnographic studies and participatory design activities, we derive three core implications for place- and activity centric library services. These implications led us to design PARTICIPATE in collaboration with library staff from three European countries. The probe is a mean to investigate how place- and activity-centric digital services in the library space can engage participants in co-creating knowledge, and enable libraries to integrate activities with library collections.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?