Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Grammatical accuracy and … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Grammatical accuracy and complexity in a speaking proficiency test

Kapitel i bok
Författare Anders Agebjörn
Publicerad i Teachability and Learnability Across Languages / edited by Ragnar Arntzen, Gisela Håkansson, Arnstein Hjelde, Jörg-U. Keßler
Sidor 137-159
ISBN 9789027203120
ISSN 2210-6480
Förlag John Benjamins Publishing Company
Förlagsort Amsterdam
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Sidor 137-159
Språk en
Ämnesord language proficiency; grammatical accuracy; grammatical complexity; processability theory; language assessment; Common European Framework of Reference
Ämneskategorier Tvåspråkighet

Sammanfattning

The Common European Framework of Reference has stimulated research on the relation between linguistic competence and communicative competence. Such studies have often used linguistic measures from the Complexity-Accuracy-Fluency (CAF) paradigm to objectively tap into the linguistic competence of language learners; others have used Processability Theory. This study contributes to this research by measuring grammatical accuracy and complexity, in terms of both CAF and level of processability, in learners of second language Swedish taking a speaking proficiency test. The results show that a higher level of processability primarily enables learners to use a more complex, rather than a more accurate, language. Nevertheless, assessors focus primarily on accuracy. This raises questions about the reliability of communicative language testing, and the article argues for a more psycholinguistic and experimental approach to language testing.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?