Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Art and the Politics of E… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Art and the Politics of Eliminating Handicraft

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare David Beech
Publicerad i Historical Materialism-Research in Critical Marxist Theory
Volym 27
Nummer/häfte 1
Sidor 155-181
ISSN 1465-4466
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Akademin Valand
Sidor 155-181
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1163/1569206x-0000155...
Ämnesord art, arts, labour, artisan, artist, studiolo, bottega, industrialisation, Philosophy, Government & Law
Ämneskategorier Filosofi

Sammanfattning

This essay charts the outlines of the historical transition from the artisanal workshop to the artist's studio and the transition from the artisan to the artist, not through the transition from patronage to the art market but through an analysis of the transformation of labour's social division of labour. The essay reassesses the discourses on the artist as genius and the artist as worker through a reinterpretation of the elevation of the Fine Arts above handicraft. This sheds new light, also, on the discourse of deskilling in art. This essay argues that the transition from the artisan to the artist is an effect of the social division of labour in which the knowledge, skills and privileges of the master artisan are distributed among a set of specialists.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?