Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Understanding Ethics of C… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Understanding Ethics of Care.

Kapitel i bok
Författare Liisa Uusimäki
Susanne Garvis
Publicerad i Compassion and Empathy in Educational settings. G. Barton & S. Garvis (red.)
Sidor 231-246
ISBN 978-3-030-18924-2
Förlag Palgrave Macmillan
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 231-246
Språk en
Ämneskategorier Internationell pedagogik

Sammanfattning

This chapter explores compassion and ethics of care in teaching among Swedish teachers. The main challenges Swedish teachers’ today experience at all levels of schooling involve managing exceptionally high level of stress especially when supporting a growing number of students’ with mental health challenges. Approximately 10% of Swedish children under 18 suffer from some form of mental health disorder (Socialstyrelsen, 2016). Many classroom teachers’ in Sweden have not the necessary skills to care for students with mental health disorders and is one reason why many teachers experience stress and are leaving the profession. The realities of stress and high burnout rates among classroom teachers caused by continuous governmental reforms, lack of school leadership together with a lack of student health and welfare support staff in Sweden is indicative of a school system under stress. Professional learning courses with a focus on compassion and ethics of care can be a way to alleviate and support self-care among teachers during times of stress.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?