Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Impacts of Loan Communica… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Impacts of Loan Communication on Young Adults’ Borrowing

Kapitel i bok
Författare Jonas Nilsson
Jeanette Hauff Carlsson
Publicerad i Indebtedness in early adulthood: Causes and remedies. Carlsson Hauff, Gärling & Lindblom (Eds.)
Sidor 111-128
ISBN 9783030139957
Förlag Palgrave Macmillan
Förlagsort London UK
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen
Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Sidor 111-128
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1007/978-3-030-1...
Ämnesord Mortgage loans, Loan decision, Financial communication, Transparency, Narrative format
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

Against the backdrop of an increasing problem of over-indebtedness among young adults, the potential of communication as a means to promote a more responsible borrowing behavior is explored. We first analyze the ability of young borrowers to interpret given loan information. Our findings show that it seems difficult for young adults to accurately calculate what they can afford when only being exposed to an overall cost. We also find that the level of loan literacy had a distinct positive impact. Second, we focus on the impact of the format of the presented information on borrowing behavior and conclude that the use of narratives may have a limited impact on borrowing behavior.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?