Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Mastering language and co… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Mastering language and computation: how well is teaching of language technology adapted to student learning?

Övrigt
Författare Simon Dobnik
Publicerad i Internal report
Förlag University of Gothenburg, Pedagogical Development and Interactive Learning (PIL)
Förlagsort Gothenburg, Sweden
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Språk en
Länkar https://gup.ub.gu.se/file/207710
Ämnesord language technology student diversity pedagogy
Ämneskategorier Datorlingvistik

Sammanfattning

In this paper we investigate self-reported knowledge and skills of students in the interdisciplinary masters programme in language technology where the majority of students have only studied one discipline at the previous level. We focus on the answers of students in Year 1 of the programme and those in Year 2 in order to examine how well are the current teaching strategies adapted to decrease this gap. Comparing the results with the individual reflections of the author of this study, who is a teacher in this programme, we make recommendations about improving the teaching strategies in the programme.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?