Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Vocational education, tra… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Vocational education, transitions, marginalisation and social justice in the Nordic countries

Inledande text i tidskrift
Författare Mattias Nylund
Per-Åke Rosvall
Publicerad i European Educational Research Journal
Sidor 1-7
ISSN 1474-9041
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 1-7
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1177/14749041198...
Ämnesord Vocational education, social justice, educational policy, educational practices, transitions
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

The five articles in this special issue present studies focusing on two key aspects of vocational education and transitions in the Nordic countries in relation to social justice: (a) impacts of policies and reforms on transitions and (b) content, practices, curriculum and equality. Collectively, the articles outline important similarities and differences between the countries and contribute, inter alia, to our understanding of the ‘academic–vocational divide’, the impact of neo-liberal steering on vocational education and transitions. They also develop bridges between different empirical contexts and theoretical ‘languages’ that may help efforts to understand and contextualise the current development of vocational education and transitions in the Nordic countries.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?