Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Managerial challenges of … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Managerial challenges of outbound open innovation: a study of a spinout initiative in AstraZeneca

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Björn Remneland Wikhamn
Alexander Styhre
Publicerad i R and D Management
Volym 49
Nummer/häfte 4
Sidor 652-667
ISSN 00336807
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Management & Organisation
Sidor 652-667
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1111/radm.12355
Ämnesord Open innovation
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

While the research on open innovation is flourishing, less attention has so far been given to ‘outbound’ processes in comparison to ‘inbound’ and ‘coupled’ open innovation. In this paper we analyze a qualitative case study of the global bio-pharmaceutical company AstraZeneca and their attempt to establish a spinout initiative where internal projects are transferred to entrepreneurial startups funded by external venture capital. We explain the enactment work of this initiative and identify three emerged managerial challenges, linked to (1) internal decision-making, (2) the cultural and psychological barriers of what we phrase as the ‘not-invented-elsewhere’ (NIE) syndrome, and (3) the ability to translate and communicate internal projects as attractive external proposals. Theoretical and managerial implications in relation to these challenges are outlined and discussed.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?