Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Education and HIV inciden… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Education and HIV incidence among young women in KwaZulu-Natal: An association but no evidence of a causal protective effect

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Dick Durevall
Annika Lindskog
Gavin George
Publicerad i PloS one
Volym 14
Nummer/häfte 3
Sidor e0213056
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Centrum för globalisering och utveckling (GCGD)
Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor e0213056
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1371/journal.pon...
Ämnesord AIDS, Education, HIV, Schooling
Ämneskategorier Nationalekonomi, Folkhälsovetenskap, global hälsa, socialmedicin och epidemiologi

Sammanfattning

We examine the relationship between school attendance and HIV incidence among young women in South Africa. Our aim is to distinguish a causal effect from correlation. Towards this end, we apply three methods to population-based longitudinal data for 2005-2012 in KwaZulu-Natal. After establishing a negative association, we first use a method that assesses the influence of omitted variables. We then estimate models with exclusion restrictions to remove endogeneity bias, and finally we estimate models that control for unobserved factors that remain constant over time. All the three methods have strengths and weaknesses, but none of them suggests a causal effect. Thus, interventions that increase school attendance in KwaZulu-Natal would probably not mechanically reduce HIV risk for young women. Although the impact of school attendance could vary depending on context, unobserved variables are likely to be an important reason for the common finding of a negative association between school attendance and HIV incidence in the literature.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?