Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Integrating the Pedometer… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Integrating the Pedometer Into Physical Education: Monitoring and Evaluating Physical Activity, Pedagogical Implications, Practical Considerations, and Recommendations

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Andreas Fröberg
Anders Raustorp
Publicerad i Physical Educator
Volym 76
Nummer/häfte 1
Sidor 135-155
ISSN 2160-1682
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sidor 135-155
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.18666/tpe-2019-v76-i1...
Ämnesord moderate, metaanalysis, children, steps, Education & Educational Research
Ämneskategorier Annan medicin och hälsovetenskap

Sammanfattning

The necessity for physical activity during physical education has gained increased and widespread attention during the last few decades. However, without monitoring mechanisms it is challenging for physical education teachers to (a) get a notion of the extent to which lessons are providing physical activity, (b) evaluate the effectiveness of efforts to increase physical activity, and (c) determine whether students are reaching the recommended 50% moderate-to-vigorous physical activity target. In this paper, we argue the advantage of physical education teachers monitoring and evaluating physical activity by integrating the pedometer into the physical education program. We also provide physical education teachers with the pedagogical implications, as well as the practical considerations and recommendations, of integrating the pedometer into physical education lessons.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?