Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Igshaan Adams: Material T… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Igshaan Adams: Material Traces

Övrigt
Författare Jessica Hemmings
Publicerad i Norwegian Crafts
Förlag Norwegian Crafts
Förlagsort Oslo
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Högskolan för design och konsthantverk
Språk en
Länkar www.norwegiancrafts.no/articles/igs...
Ämnesord tapestry, sexuality, identity, Islam, textiles, weaving
Ämneskategorier Konst

Sammanfattning

The synthetic rope that South African artist Igshaan Adams uses in his recent tapestry weavings comes from the Cape Town based Southern Rope company and always involves an element of chance. He works with the recycled version which means you are never quite sure if the colours visible on the outside of a spool will be consistent because various colours are re-twined by the manufacturers to create the new rope. The risk is a tolerable trade-off for Adams who explains that the colourful rope, a staple of his recent woven work, represents childhood memories of washing lines in the Cape Flats where he grew up. Born to Muslim parents and raised by his Christian grandparents in Bonteheuwel on the Cape Flats – “barren stretches of land south-east of Cape Town’s city bowl where coloured and black communities were forcibly moved to during apartheid”[i] – biographic details are more than incidental to reading Adams’ diverse practice.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?