Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Understanding Grassroots … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Understanding Grassroots Sports Gamification in the Wild

Paper i proceeding
Författare Kristina Knaving
P. W. Wozniak
J. Niess
R. Poguntke
M. Fjeld
Staffan Björk
Publicerad i NordiCHI '18 Proceedings of the 10th Nordic Conference on Human-Computer Interaction
ISBN 978-1-4503-6437-9
Förlag ACM
Förlagsort New York
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1145/3240167.3240220
Ämnesord sports, gamification, lead users, intrinsic motivation
Ämneskategorier Människa-datorinteraktion (interaktionsdesign)

Sammanfattning

While gamification is an often used tool in building interactive experiences for sports, little work has addressed systems designed by users for users and deeply embedded in the social setting of physical exercise. Consequently, a better understanding of sports gamification in the wild is needed to build systems that reflect the users' pre-existing social context. This paper presents a qualitative study of a gamification system, the Boar Board, designed by a sports coach to support users participating in regular exercises. Through surveys, interviews and observations over eight months, we built an understanding of the user adoption of the system and how the Boar Board supported the goals of the group. Based on this, we endeavour to understand the social aspects of the system, including trust, and posit a number of design considerations for future inquiry into gamification systems for sports.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?