Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Patients’ Satisfaction wi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Patients’ Satisfaction with Swedish Primary Care: Identification of Patient’s Resources and Needs, Trustful Mutual Partnership, and the Co-creation of Coherent Documentation

Poster (konferens)
Författare Danilo Garcia
Ali Al Nima
Erik Lindskär
Inger Jönsson
Kristian Molander-Söderholm
Andrzej Zelinski
Cecilia Fagerström
Publicerad i 31st Association for Psychological Science Annual Convention. Washington, D.C., USA
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Språk en
Ämnesord Documentation, Partnership, Patient Narrative, Person-Centered Care, Primary Care.
Ämneskategorier Klinisk medicin, Psykologi

Sammanfattning

By categorizing items in a primary care nationwide patient survey in three theorized sub-constructs of person-centered care, we found that 57% to 71% of patients’ health care satisfaction was predicted by health care personnel’s ability to identify the patient’s resources and needs, form a partnership, and co-create coherent documentation.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?