Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Suriashi - a Meditation o… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Suriashi - a Meditation on the Local through Artistic Research

Kapitel i bok
Författare Ami Skånberg Dahlstedt
Publicerad i L. Greenfield, M. Trustam (Eds.): Artistic Research Being There. Explorations into the local
ISBN 978 87 87564 92 2
Förlag Aarhus University Press
Förlagsort Aarhus
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Högskolan för scen och musik
Språk en
Länkar https://en.unipress.dk/udgivelser/a...
Ämnesord Artistic Research, Japanese dance, suriashi, dance practice, philosophy, art, walking, slow walking, flaneuse
Ämneskategorier Filosofi, etik och religion, Konst, Scenkonst, Teatervetenskap

Sammanfattning

In this text I will look at the particular medium of dance, the dancer and the choreographer. I will investigate how a walk, formed initially in a local Japanese context, might become an artistic medium for myself, a female Swedish dancer, and for other people. The walk is called suriashi. It is the core method for the performance of traditional Japanese dance, known as Nihon Buyō. Suriashi prepares the dancer/actor for the particular body posture that is needed for the dramatic dances of Nihon Buyō, an art form that combines abstract movements with narrative, often historic, compositions. What characteristics of the walk have struck me? How can I make these features visible outside of their local Japanese context? Referring to the local I do not only mean Japan, I also refer to the dance field as ‘local’, and how this field might change when it meets with new discursive spaces.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?