Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

First teachers – stratifi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

First teachers – stratification in Swedish schools

Rapport
Författare Johan Alvehus
Sanna Eklund
Gustaf Kastberg
Förlag Förvaltningshögskolan, Göteborgs universitet
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Förvaltningshögskolan
Språk sv
Länkar https://gupea.ub.gu.se/handle/2077/...
Ämnesord teachers, professions, public administration, schools
Ämneskategorier Studier av offentlig förvaltning

Sammanfattning

This article is about professions in transformation and the empirical case is the teaching profession. More specifically, it is about an attempt to strengthen the profession by introducing a new career step, first teachers (FTs). The aim of the study is to scrutinize what first teachers do and how they establish the position in the school system. Four main categories emerged that most actions could be sorted into: coordinating, policy formulating, knowledge generating and instructing. Most of the activities might be related to the collegial level. We use the term appropriation to capture the fact that the FTs both took over existing and novel tasks. The introduction of first teachers has led to a restratification process which in turn has helped strengthen the professional autonomy at a collegial level. The empirical investigation was carried out in a qualitative longitudinal study.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?