Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Det mesta är nytt när cir… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Det mesta är nytt när cirklarna sluts. Svensk reklam från annonser till lead generation ads och AdWords.

Artikel i dagstidning
Författare Einar Korpus
Publicerad i rightthing.se
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Språk sv
Länkar https://rightthing.se/det-mesta-ar-...
Ämnesord reklam, svensk reklam, reklamhistoria, lead generation, adwords
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap, Språkstudier

Sammanfattning

Reklamhistorisk översikt som tar sin utgångspunkt i det intressanta faktum att cirklar är på vag att slutas. 150 år har gått sedan svensk reklam såg dagens ljus, och nu ser vi hur mönstren upprepar sig.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?