Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Reflecting on and Articul… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Reflecting on and Articulating Teaching Experiences: Academics Learning to Teach in Practice

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Mette Sandoff
Kerstin Nilsson
Britt Marie Apelgren
Sylva Frisk
Shirley Booth
Publicerad i International Journal of Higher Education
Volym 7
Nummer/häfte 6
Sidor 139-149
ISSN 1927-6044
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen
Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Institutionen för globala studier
Sidor 139-149
Språk en
Länkar https://doi.org/10.5430/ijhe.v7n6p1...
Ämnesord experience-based learning, reflection and articulation of experience, practical teaching competence, risk-taking, higher education
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Pedagogik, Lärande

Sammanfattning

Higher education teaching demands theoretical and practical knowledge. It goes without saying, a strong knowledge of one’s subject is essential. But while teaching principles are generally gleaned from short courses, it is one’s own teaching that offer the main ground for gaining practical teaching knowledge. To examine this claim we have conducted an interview-study in which Swedish business administration academics have described where they learned something about their teaching. An interpretative analysis led to six different lessons learned, ranging from the personal, through the pedagogical, to the interpersonal. We claim there are three necessary opportunities to turn the experience into an occasion for learning: reflection over experience, the opportunity to articulate one’s experience, and a forum for sharing; particularly experiences connected with risk-taking. We conclude that academics need opportunities to reflect on and articulate their learning experiences related to the practices of teaching, and to share and discuss them with colleagues.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?