Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Lärande för hållbar utvec… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Lärande för hållbar utveckling i yrkeslärarutbildning

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Susanne Gustavsson
Ingrid Henning Loeb
Charlotta Kvarnemo
Publicerad i Nordic Journal of Vocational Education and Training
Volym 8
Nummer/häfte 3
Sidor 19-35
ISSN 2242-458X
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Institutionen för biologi och miljövetenskap
Sidor 19-35
Språk sv
Länkar www.njvet.ep.liu.se/article.asp?DOI...
Ämnesord vocational teacher education, learning for sustainable development, vocational education and training, pedagogy, student projects
Ämneskategorier Didaktik

Sammanfattning

This article draws on data from a module on education for sustainable development (ESD) in vocational teacher education. There are two kinds of data: 47 group work projects, where the assignment was to design an ESD activity in upper secondary vocational education, and a web questionnaire (average response rate of 80 %). The purpose is to describe and discuss how ESD can take form in vocational teacher education, and how the students value the knowledge that they have acquired when working with the module. The results give a positive picture of many different pedagogical approaches of planning an ESD activity. The variety of the contents of the activities stretch from having specific vocational focus, to broader societal perspectives. The planned activities for the pupils also differ, from participating in classroom exercises to activities based on actionand student-based planning. The different pedagogical approaches are exemplified and discussed. The results from the questionnaire show that over all, the students are positive to the content of the ESD module and the work that is carried out within this part of the course. These results are related to previous studies with critical aspects of teaching ESD.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?