Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Land certification and sc… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Land certification and schooling in rural Ethiopia

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Heather Congdon Fors
K. Houngbedji
Annika Lindskog
Publicerad i World Development
Volym 115
Sidor 190-208
ISSN 0305-750X
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 190-208
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/j.worlddev.2018....
Ämnesord Child labor, Ethiopia, Land administration, Property rights, Schooling
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

Strong property rights have often been assigned a crucial role in economic development. Land certification programs are one way to address the problem of weak property rights. This paper investigates the impact of a rural land certification program on schooling in two zones of the Amhara region of Ethiopia. This is the first study on impacts of land titling on children's schooling and labor in a rural context. Since land is productive in rural areas the impact could differ from in an urban context. Using the variation in the timing of the arrival of the program at the local level, we investigate the link between land tenure security, schooling and child labor. The results show a positive effect of improved land rights on school enrollment for all children in one of the zones studied, and for oldest sons in the other. Grade progress of oldest sons, who are most likely to inherit the land, worsens. © 2018 The Authors

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?