Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Reciprocal Effects Be… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Reciprocal Effects Between Political Interest and TV News Revisited: Evidence From Four Panel Surveys

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jesper Strömbäck
Adam Shehata
Publicerad i Journalism & Mass Communication Quarterly
ISSN 1077-6990
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Länkar https://journals.sagepub.com/doi/ab...
Ämnesord political interest, reinforcing spirals, TV news
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Although research shows that there is a correlation between political interest and news media use, whether there are reciprocal effects between political interest and news media use remain unsettled. To remedy this and go beyond previous research, this study seeks to investigate the reciprocal relationship between political interest and TV news use (a) across elections, (b) across election periods and a nonelection period, and (c) comparing public service and commercial TV news. Using four representative panel surveys, findings show that there is a reciprocal relationship between political interest and watching public service but not commercial TV news.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?