Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Att leda matematiksamtal … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Att leda matematiksamtal i klassrummet

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Rimma Nyman
Cecilia Kilhamn
Lena Knutsson
Christina Skodras
Florenda Gallos Cronberg
Susanne Frisk
Britt Holmberg
Publicerad i Forskning pågår, 31 oktober, Göteborg
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk sv
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

Det finns faktorer som gynnar ett matematiskt samtal, bland annat att samtalet har ett matematiskt syfte. Eleverna bör veta hur de ska agera och bidra till diskussionen i matematik. Under föreläsningen visar vi exempel på hur använda kommunikativa drag för att nå ett matematiskt syfte.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?