Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Appropriation: Working wi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Appropriation: Working with Art-based Learning and Enhancing Artistic Knowledge in Teacher Education

Kapitel i bok
Författare Katti Lundh
Tarja Karlsson Häikiö
Publicerad i Art-based education: an ethics and politics of relation
Sidor 177-200
ISBN 9789198061864
Förlag ArtMonitor
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Högskolan för design och konsthantverk
Sidor 177-200
Språk en
Ämnesord Konstundervisning , Arts - Study and teaching
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Estetik, Konst

Sammanfattning

Visual art education rests between the scientific and the artistic in constant dialogue between the two. Although visual art teachers have one leg in education and one leg in art, they must find a way to move forward using both legs. That is, this movement requires students studying to be visual art teachers to manage the artistic as well as scientific aspects of their teaching. The Visual Art Teacher Program at HDK helps students understand their position between art and science using several pedagogical strategies, including artistic design, contemporary art as an educational tool, blogs, tutoring seminars using peer reviews, tutoring, and Socratic conversations. These strategies combined with explorations of concepts such as appropriation help visual art students’ process and analyze their subject content.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?