Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

How experience affects as… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

How experience affects assessment – a longitudinal study of assessment of university students’ essays

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Maria Jansson
Jan Carle
Andreas Gunnarsson
Hans Ekbrand
Publicerad i Studies in Higher Education
Volym 44
Nummer/häfte 4
Sidor 719-732
ISSN 0307-5079
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Sidor 719-732
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/03075079.20...
Ämnesord Criterion referenced assessment, autonomy, experience, written assessments, longitudinal study
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The study shows how experience changes the way examiners assess students ’ essays. Using a large number of written assessments, 192 examiners were followed over a period of five years, and the contents of their assessments were analysed both quantitatively and qualitatively. Multilevel regression analysis revealed that, with experience, examiners tended to make more positive remarks and provide more instructions. Qualitative analysis of the assessments showed that, with experience, some examiners tended to use less menu-marking and write more freely, providing instructions for the students rather than limiting themselves to evaluative text only. The assumption that it would be harder to govern examiners with more experience found no support in our study.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?