Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

New Public Management… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

New Public Management

Bidrag till encyklopedi
Författare Magnus Fredriksson
Josef Pallas
Publicerad i The International Encyclopedia of Strategic Communication.
ISBN 9781119010722
Förlag John Wiley & Sons, Inc.
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Länkar https://onlinelibrary.wiley.com/doi...
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

New public management (NPM) refers to a set of reforms that have come to radically redefine the nature of public sector organizations. Being inspired by a broad management ideology the reforms have brought forward ideas about “real” organizations, that is, having a clear and unique identity, being able to plan and carry out rational decisions, and having well‐defined boundaries and hierarchical structures. These ideas go hand in hand with rationales of strategic communication, and communication activities of public sector organizations can be seen both as transformative in the process of introduction of NPM and as an outcome of this process.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?