Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Media, News… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Media, News

Bidrag till encyklopedi
Författare Magnus Fredriksson
Josef Pallas
Publicerad i The International Encyclopedia of Strategic Communication.
ISBN 9781119010722
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Ämneskategorier Medievetenskap

Sammanfattning

News media are of particular importance for strategic communication. The efforts organizations make to attract journalists' interest and gain media attention are plentiful. This centrality is the result of a strong interdependence between organizations and news media and the number of functions news media fulfill for organizational activities. Theoretically one can discern four analytically distinct—but interrelated—roles: (i) information provider; (ii) agenda‐settes; (iii) scrutinizer; and (iv) legitimizer. What role(s) media actually play in a given situation is the result of the media system's figuration and situational circumstances.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?