Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Media relations… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Media relations

Bidrag till encyklopedi
Författare Magnus Fredriksson
Josef Pallas
Publicerad i The International Encyclopedia of Strategic Communication.
ISBN 9781119010722
Förlag John Wiley & Sons, Inc.
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Länkar https://onlinelibrary.wiley.com/doi...
Ämneskategorier Medievetenskap

Sammanfattning

Organizations dedicate extensive attention to media, and accordingly, media relations tend to be given priority in organizations' communication repertoires. This is expressed through extensive resource allocation, far‐reaching responsibilities for communication departments, and a significant position for media‐related issues on the agendas for management teams and boards. To understand the scope and significance of media in organizational contexts, it is helpful to distinguish between media as input—how media are used by organizations to understand their environmental settings and function as an early warning system; throughput—how organizations' artifacts, routines, relations, and symbols are accommodated and adapted to media; and output—how organizations act to create settings for their media interactions and use them to maximize their media impact, and how these settings make it possible for organizations to negotiate their media presence in times of scrutiny.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?