Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Conceptualizing ‘Use’ in … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Conceptualizing ‘Use’ in Social Media Studies

Paper i proceeding
Författare Beata Jungselius
Alexandra Weilenmann
Publicerad i SMSociety '18 Proceedings of the 9th International Conference on Social Media and Society, ACM International Conference Proceeding Series
ISBN 978-1-4503-6334-1
Förlag Association for Computing Machinery
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar doi.org/10.1145/3217804.3217938
Ämnesord Ethnography, Mobile phones, Social media, Use
Ämneskategorier Mänsklig interaktion med IKT

Sammanfattning

In this work-in-progress paper, we draw upon previous work and our own ongoing studies of the practices surrounding social media to discuss the conceptualization of social media use. We ask “what is social media use?”, and discuss how very different levels of engagement, ranging from active involvement with producing or consuming social media to more passive ways of monitoring or planning social media activities, tend to be summarized under the general notion of “social media use”. Our informants orient to social media activities even when they are not actively engaged with their phones. As a consequence, we argue that there is a problem of using time to define or measure social media use. In a “permanently online, permanently connected” world, we need to move beyond such ways of conceptualizing how people live with technology.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?