Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Svenske og norske læreres… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Svenske og norske læreres forventninger om å mestre elevtilpasset leseopplæring: Betydningen av lærernes praksiserfaring og andre lærer- og skolerelaterte variabler

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Rune Andreassen
Monica Reichenberg
Publicerad i Nordic Studies in Education
Volym 38
Nummer/häfte 3
Sidor 232-251
ISSN 1891-5914
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 232-251
Språk no
Länkar https://www.idunn.no/np/2018/03/sve...
Ämnesord Teacher Self-efficacy, Norway and Sweden, reading instruction, teaching experience
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

The objective of this study was to investigate the role of teaching experience to obtain teacher self-efficacy for inclusive reading instruction in Sweden and Norway. 471 in-service teachers from both countries filled out questionnaires about their self-efficacy beliefs and other personal and contextual variables. Despite minor educational differences, we found that the Swedish teachers outperformed their Norwegian counterparts’ self-efficacy for inclusive reading instruction. Teaching experience was a significant contributor of such self-efficacy for teachers from both countries, while the contribution from other variables differed. We conclude that our findings should have consequences for teacher education in nurturing self-efficacy for teaching reading in diverse classrooms.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?