Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Public Sector Communicati… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Public Sector Communication

Bidrag till encyklopedi
Författare Magnus Fredriksson
Josef Pallas
Publicerad i Encyclopedia of Strategic Communication
ISBN 978-1-119-01071-5
Förlag Wiley-Blackwell
Förlagsort Hoboken
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Ämnesord Public Sector, strategic Communication
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap, Studier av offentlig förvaltning

Sammanfattning

The public sector involves publically financed activities including health care, education, public transportation, and others. The sector is funded by taxes and governed by political institutions to realize political goals. Recently the sector has met deregulation and reforms to craft more efficient, accountable, and responsive organizations—with an increased complexity and ambiguity as a result. Such a development mobilizes four different principles for strategic communication in public sector organizations—civic communication, management communication, reputation management, and market communication. Expectations on how to communicate are shaped in relation to the contradictive settings in which public sector organizations operate, with limited possibilities to follow a coherent strategy. Thus, when public sector organizations show an inconsistent or contradictory posture toward communication this is not the result of fragmentation or lack of competence, but rather a functional reaction to sectoral conditions.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?