Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Comprehensive geriatric a… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Comprehensive geriatric assessment of frail older people: ideals, reality

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Synneve Dahlin-Ivanoff
Anna Dunér
Kajsa Eklund
Katarina Wilhelmson
Eva Lidén
Eva Holmgren
Publicerad i Journal of Interprofessional Care
Volym 32
Nummer/häfte 6
Sidor 728-734
ISSN 1356-1820
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för hälsa och rehabilitering
Institutionen för socialt arbete
Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Centrum för åldrande och hälsa (AgeCap)
Sidor 728-734
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/13561820.20...
Ämneskategorier Socialt arbete, Omvårdnad, Geriatrik, Sjukgymnastik, Arbetsterapi, Hälso- och sjukvårdsorganisation, hälsopolitik och hälsoekonomi

Sammanfattning

We explored different professionals’ views on and experiences of comprehensive geriatric assessment (CGA) of frail older people. Forty-six professionals working in hospitals, primary care, or municipal health and social care participated in 10 focus groups. Professional groups comprised of occupational therapists, physiotherapists, nurses, physicians, and social workers. Participants shared an ideal image of how the CGA of frail elderly people should be conducted. Experience-based competence was more often used as an assessment tool than standardized tests. The ideal image contrasted with reality, listening to the needs expressed, with the person’s problems, needs, and priorities in the foreground, as described by the categories: a need that can be met; different perspectives on needs; needs can be hidden; and needs assessment is affected by the collaboration around the person, by the context, and by the dialogue. The health and social care professionals’ first priority is to make a person-centred tailor-made comprehensive geriatric assessment and not be bound to instruments. Clear guidelines need to be developed, stating which profession assesses what, when and how in order to ensure that person-centred needs are assessed including structures and procedures for how communication and collaboration within the team as well as between the organizations are achieved in order to perform a good person-centred CGA.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?