Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Holistic educational idea… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Holistic educational ideals and pedagogy of trust within popular music education in civil society

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Johan Söderman
Publicerad i Journal of Popular Music Education
Volym 2
Nummer/häfte 1-2
Sidor 65-80
ISSN 23976721
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 65-80
Språk en
Ämnesord hip-hop, organic educators, learning, civil society, study associations, after school activity, holistic educational ideals, pedagogy of trust
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Musik, Musikvetenskap, Musikpedagogik

Sammanfattning

Through directing focus towards hip-hop culture and aspects of young people’s learning in after-school hip-hop activities for participants 13 years and older within Swedish state-funded study associations, this article is guided by the following question: What meanings do hip-hop activities have for participants and rappers who function as ‘organic’ educators within Swedish study associations? The empirical data were produced through interviews with participants and rappers who function as organic hip-hop educators in Swedish study associations. The term ‘organic’ is used to underline how rappers, without formal education, have developed pedagogical skills through educating others. In light of holistic educational ideals, rappers and their pedagogical work can be understood to contrast the dominant trend in western education of instrumental and narrow perspectives and approaches to learning.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?