Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Innovation, sustainable H… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Innovation, sustainable HRM and customer satisfaction

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Wajda Wikhamn
Publicerad i International Journal of Hospitality Management
Volym 76
Nummer/häfte Part A
Sidor 102-110
ISSN 0278-4319
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen
Centrum för global HRM
Sidor 102-110
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.04.0...
Ämnesord Customer satisfaction, Hotels, Innovation, Sustainable HRM, Sweden
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

The purpose of this paper is to explore how sustainable human resource management (HRM) practices impact the innovation-customer satisfaction relationship in Swedish hotels. Responding hotels were profiled into four groups based on their involvement in two sustainable HR practices. The findings indicate the relationship between innovation and customer satisfaction is dependent on sustainable HR practices in the organization. Although innovation and sustainable HR practices impact customer satisfaction positively, their interaction suggests that the one can substitute the other to achieve superior customer satisfaction. The study concludes that sustainable HR practices enhance a hotel's capability to innovate and to have satisfied customers. The relationship between sustainable HR practices and innovation is discussed. © 2018 Elsevier Ltd

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?