Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

When mere multiple group … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

When mere multiple group memberships are not enough: Individual self-expansion through involvement in social groups and self-efficacy belief

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Tomasz Besta*
Julianna Bojko
Aleksandra Pytlos
Elżbieta Tomiałowicz
Natasza Kosakowska-Berezecka
Emma Bäck
Alexandra Vazquez
Publicerad i Polish Psychological Bulletin
Volym 49
Nummer/häfte 1
Sidor 77-85
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 77-85
Språk en
Länkar journals.pan.pl/dlibra/publication/...
Ämnesord self-expansion, group processes, self-efficacy, agency, social identity
Ämneskategorier Psykologi (exklusive tillämpad psykologi)

Sammanfattning

According to the self-expansion model, people are motivated to increase their sense of personal agency by expanding their sense of self through the acquisition of new identities. We conducted two studies to explore whether the feeling of self-expansion, resulting from multiple group memberships, is related to self-efficacy, and to test whether agentic and communal self-stereotyping mediated this relation. In Study 1 conducted in Poland (N 1 = 102), and Study 2 among undergraduate students from Poland, Spain, and Sweden (N 2 = 450), a significant indirect effect of self-expansion on self- efficacy through agentic (but not communal) self-stereotyping emerged.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?