Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Fatta! En företagsliknand… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Fatta! En företagsliknande förening och Facebook-rörelse med folkupplysande ambitioner.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Cecilia Björck
Lina Brustad
Johan Söderman
Publicerad i Utbildning och Demokrati
Volym 27
Nummer/häfte 1
Sidor 61-80
ISSN 1102-6472
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 61-80
Språk sv
Ämnesord sexual consent, social movement, social media movement, online activism, activism, association, lobbyism.
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

Grasp this: An educational and corporate-like Facebook- movement. The purpose of this article is to explore engagement and organization in contemporary civil society by analyzing how a social media campaign, Fatta, develops into a movement and an association. Fatta (roughly: Grasp this) works for the establishment of Swedish legislation regarding sexual consent and can be seen as part of a global movement against men’s violence towards women. The study, guided by ethnographic and netnographic design, followed the association for six months on social media and at physical meetings. Results show identity, representation, advocacy and lobbyism to be central themes. Results also indicate that the association can be seen as a form of socially committed advertising business where branding is central. Fatta constitutes an example of a movement functioning in a context where citizenship is no longer based on responsibilities and participation in political parties but is instead centered around aspects of identity formation and self-realization.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?