Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Quantified Behavioral… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Quantified Behavioral Test Failed to Differentiate ADHD in Adolescents With Neurodevelopmental Problems.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Viktoria Johansson
Eva Norén Selinus
Ralf Kuja-Halkola
Sebastian Lundström
Natalie Durbeej
Henrik Anckarsäter
Paul Lichtenstein
Clara Hellner
Publicerad i Journal of attention disorders
Sidor 1087054718787034
ISSN 1557-1246
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi
Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för psykiatri och neurokemi
Gillbergcentrum
Centrum för etik, juridik och mental hälsa
Sidor 1087054718787034
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1177/1087054718787034
www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...
Ämnesord ADHD; assessment; diagnostic validity; intelligence; neurodevelopment
Ämneskategorier Psykiatri

Sammanfattning

The Quantified Behavioral Test (QbTest) is a computerized diagnostic test for ADHD, used in clinical psychiatric care, but its validity may be questioned. We analyzed the QbTest's diagnostic validity and its relation to cognitive ability and psychosocial factors in an adolescent population with a high occurrence of neurodevelopmental disorders.In total, 340 participants aged 15 years, completed the QbTest, along with questionnaires, clinical and intelligence quotient (IQ) assessments.The clinical assessment resulted in 89 (26%) participants with ADHD. Area under curve (AUC) scores indicated a random to poor validity of the QbTest (AUC range = 0.48-0.64). QbTest scores of inattention and impulsivity correlated with IQ.The QbTest was insufficient as a diagnostic test for ADHD, and was not able to differentiate ADHD from other neurodevelopmental conditions. Clinicians should be aware of the dubious discriminating power of the QbTest.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?