Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Teaching Statistics for … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Teaching Statistics for Sustainability

Paper i proceeding
Författare Hanan Innabi
Publicerad i 10th International Conference on Teaching Statistics“Looking back, looking forward”. ICOTS10, Kyoto, Japan 8-13 July 2018
Förlag International Statistical Institute. iase-web.org
Förlagsort Voorburg, The Netherlands:
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar iase-web.org/icots/10/proceedings/p...
Ämnesord Statistics, variation theory, sustainability,
Ämneskategorier Lärande, Statistik

Sammanfattning

The concept of sustainability is viewed as spirally shaped, it continues to grow and expand upon its original meaning of remaining and continuing. The variation theory of learning has been adopted to explain teaching statistics for sustainability. The concern is the generative learning that continue and prepare for the future. For this to occur, a focus on variation thoughts in teaching and learning statistics is a necessary condition for all grades and levels. To teach variation in a powerful way, students’ awareness levels should be considered in regard to instruction and assessment. Dynamic visual tools are significant for helping students see variation . Also, Statistics has to be taught not as isolated discipline but rather within a context of complex real life issues.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?