Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Twenty years of online te… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Twenty years of online teacher communities: A systematic review of formally-organized and informally-developed professional learning groups

Forskningsöversiktsartikel
Författare Annika Lantz-Andersson
Mona Lundin
Neil Selwyn
Publicerad i Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
Volym 75
Sidor 302-315
ISSN 0742-051X
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 302-315
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1016/j.tate.2018...
Ämnesord social media, social networking sites, teacher professional development, online teacher communities,
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This paper presents a systematic review of 52 empirical studies of formally-organized and informally developed online teacher communities from the early 2000s to the present time. Focusing on the social as well as technological aspects of online participation, the review explores how teacher communities are shaped by broader contexts of teaching. The review shows that while formally-organized and informally-developed communities address different needs amongst teachers and support different outcomes, they also share several common characteristics. Indeed, regardless of type, online communities can be a valuable means of developing supportive and collegial professional practices. That said, more evidence is required on the specific collaborative merits of teachers' online interactions.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?