Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

From Drama Text to Stage … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

From Drama Text to Stage Text: Transitions of Text Understanding in a Student Theatre Production

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Martin Göthberg
Cecilia Björck
Åsa Mäkitalo
Publicerad i Mind, Culture and Activity
Volym 25
Nummer/häfte 3
Sidor 247-262
ISSN 1074-9039
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 247-262
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/10749039.20...
Ämnesord theatre education; role-play; sociocultural; text understanding; video.
Ämneskategorier Scenkonst, Lärande, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

ABSTRACT: Exploring how text understanding evolves through interaction in a drama-text based student theatre production, the present study takes its theoretical point of departure in sociocultural and dialogical approaches to meaning making and creativity. Video data from a Swedish upper secondary school allowed us to follow transitions of text understanding in the artistic shaping of characters from drama text to stage text. We analyze a special kind of communicative side projects; short, recurrent student-initiated role-plays, embedded in teacher-led activities. The joint text understanding that was established

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?