Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Uncovering Failures of Ga… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Uncovering Failures of Game Design for Educational Content (and How to Fix Them)

Kapitel i bok
Författare Kay Berkling
Heiko Faller
Micha Piertzik
Wolmet Barendregt
Laura Benton
Publicerad i Computers Supported Education
Sidor 1-25
Förlag Springer International Publishing AG, part of Springer Nature
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 1-25
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1007/978-3-319-9...
Ämnesord Games - Content - Design - Addiction - Education - Gamification - Analysis
Ämneskategorier Människa-datorinteraktion (interaktionsdesign)

Sammanfattning

More than 800 users from a cross-section of ages and gender were asked about the games they play and what motivates them to play these. The answers were cross-matched with game features. Based on this match and subjective answers of those surveyed, a pattern emerges for the essential ingredients of addictive games across these demographics, as well as an anti-pattern. With the derived pattern and anti-pattern several games and real-world scenarios can be designed and existing ones analyzed. Examples show how the pattern or anti-pattern can be applied and elucidate which key ingredients tend to be missing.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?