Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

What Kind of Compact Deve… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

What Kind of Compact Development Makes People Drive Less? The “Ds of the Built Environment” versus Neighborhood Amenities

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Erik Elldér
Publicerad i Journal of Planning Education and Research
ISSN 0739456X
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Kulturgeografi
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1177/0739456X187...
Ämnesord accessibility, car travel, compact development, Ds of the built environment, neighborhood amenities, Sweden, travel behavior
Ämneskategorier Social och ekonomisk geografi, Kulturgeografi, Transportteknik och logistik, Arkitekturteknik

Sammanfattning

This article seeks insight into the kind of compact development that leads to reduced car driving by examining the significance of local amenities relative to the traditional “five Ds of the built environment.” Regression models of unique microdata covering all of Sweden show that an increasing number of amenities near home causes more people to give up driving and instead walk and cycle, and that the presence of even a few local amenities can mean shorter travel distances. After detailed consideration of local amenities, street network design has little significance, and the effects of diversity and density are significantly weakened.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?