Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Teachers' Contribution to… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Teachers' Contribution to Sustainable Conflict Resolution Approaches

Paper i proceeding
Författare Ilse Hakvoort
Agneta Lundström
Kristoffer Larsson
Publicerad i American Educational Research Association Conference Online Program 2018
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar tinyurl.com/y93wjagu
Ämnesord emerging conflicts, conflict resolution strategies, grounded theory, focus groups
Ämneskategorier Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

Scholars have presented sustainable conflict resolution approaches by referring to core elements like long-term effects, dialogues, social relationships, and learning opportunities. As educational leaders, teachers face conflicts every day and an earlier study revealed an extended language used by teachers to talk about them. The study presented in this paper aims at studying teachers’ conflict resolution strategies using grounded theory. Six focus group interviews were conducted taking its departure in the nine different ways of understanding emerging conflict was expressed in the earlier study. Discussing their strategies for the various ways of understanding provided a richness that we had not expected. For example, teachers explained that they used pupils’ challenging of boundaries as a pedagogical strategy to learn to understand differences.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?