Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The post-politics of aid … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The post-politics of aid to education: Rwanda ten years after Hayman

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Beniamin Knutsson
Jonas Lindberg
Publicerad i International Journal of Educational Development
Volym 65
Sidor 144–151
ISSN 0738-0593
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Kulturgeografi
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 144–151
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1016/j.ijedudev....
Ämnesord Education; Governance; International Aid; Post-politics; 'the Political'; Rwanda
Ämneskategorier Kulturgeografi, Freds- och utvecklingsforskning, Internationell pedagogik

Sammanfattning

Education aid in Rwanda is often portrayed as a success story. Based on original fieldwork, this article explores the governance arrangements that underpin performance in the sector. The paper follows up on developments since Hayman’s pioneering ’aidnography’ a decade back and adds new theoretical layers by employing theory of post-politics. The paper argues that while old tensions lurk beneath, a largely depoliticized environment has been created that facilitates everyday work in the sector. These post-political strategies can be understood as logical responses to the conflictuality that is constitutive of both international development and Rwandan society.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?