Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Framing of National Image… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Framing of National Image in a Climate of Socio-Political Uncertainty: A Study of IKEA and Volvo Car Corporation in Swedish and Russian News Media

Kapitel i bok
Författare Nataliya Berbyuk Lindström
Cheryl Marie Cordeiro
Publicerad i Economic and Geopolitical Perspectives of the Commonwealth of Independent States and Eurasia
Sidor 137-156
ISBN 9781522532644
Förlag IGI Global
Förlagsort USA
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Centre for International Business Studies
Sidor 137-156
Språk en
Länkar https://www.igi-global.com/gateway/...
Ämnesord Sweden, Russia, national image, discourse analysis, Ikea, Volvo Car Corporation, news media
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap, Lingvistik, Kulturstudier, Statsvetenskap

Sammanfattning

The climate ripple of socio-political relations between countries can be seen to directly influence trading and international business relations. Discourse within the socio-political realms reflects in discourse within the economic realms. A common channel through which such perspectives are mediated between the political realms, corporate relations, and public opinion is the news media, both traditional and new, such as social media and Internet publishing. This chapter examines and compares how major business newspapers in Sweden, Dagens Industry (DI), and two business newspapers in Russia, Kommersant (Ъ-Газета - Коммерсантъ) and RBC (РБК) represent Sweden's national image between 2014-2015, a period of uncertain socio-political relations between Russia and the Nordic Eurasian states, in particular, Sweden, in the process of the annexation of Crimea by the Russian Federation in 2014.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?