Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Har alla barn i grundskol… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Har alla barn i grundskolan förutsättningar att klara nya läroplanens krav?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ida Lindblad
Joakim Westerlund
Christopher Gillberg
Elisabeth Fernell
Publicerad i Lakartidningen
Volym 115
Sidor EY3L
ISSN 1652-7518
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Gillbergcentrum
Sidor EY3L
Språk sv
Länkar www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...
Ämneskategorier Barn- och ungdomspsykiatri

Sammanfattning

Pupils in the 6th grade of compulsory schools (age 11-12 years) in representative municipalities in Sweden, participated in a study of cognitive capacity and "neurodevelopmental functioning" in relation to the new Swedish educational goals, set up by the National Agency for Education. Results from four subtests of the WISC-IV, the ESSENCE-Questionnaire, covering concerns regarding different developmental areas, information about educational support and about final subject grades were analysed. Of a total of 396 pupils, 229 (58%) agreed to participate. Pupils who had failed at least one subject had significantly lower cognitive test results and significantly more ESSENCE concerns, compared to those who passed in all subjects. In the group of pupils who had at least one failed subject, 89% had been given special educational support. The knowledge requirements in the new national curriculum need to be reviewed and adapted to these circumstances.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?