Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Scenographing Sound in th… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Scenographing Sound in the Dance Archive: Affective atmospheres and transformative materialities

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Astrid von Rosen
Publicerad i Association for Art History’s Annual Conference. 5 – 7 April 2018, London
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för kulturvetenskaper
Språk en
Ämnesord Expanded scenography, dance archive, the dance group Rubicon, audial context
Ämneskategorier Konstvetenskap, Teatervetenskap, Scenkonst

Sammanfattning

The paper explores the critical potential of an audial approach to dance archives, records and archiving in a digital age. More specifically the paper looks into the ways in which sound forms part of scenography as a site of relational, affective and material experience in visual and multimodal records (including the body as archive) after the Swedish independent dance group Rubicon. In the 1980’s the group – led by three female choreographers – performed outdoors in public space, an activity that had a lasting impact on the local dance scene but has paradoxically not been subject to any in-depth academic research. By engaging affective atmospheres and transformative materialities the exploration highlights how audial resources create and shape dance interventions into public space. The paper leaves behind static conceptualizations of the dance archive to offer the reader clear arguments for an audial approach as a key method for critical analysis of visual and multimodal performance records.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?