Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogiska utredningar i… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogiska utredningar i Sverige och Tyskland: några jämförande perspektiv

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Thomas Barow
Daniel Östlund
Publicerad i Forskning pågår, Göteborg 2017-10-31
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk sv
Länkar https://uf.gu.se/digitalAssets/1661...
Ämnesord categorisation; education reform; inclusive education; intelligence tests; SEN assessment; thought style
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Pedagogik, Pedagogiskt arbete, Internationell pedagogik, Lärande

Sammanfattning

Alla elevers rätt till särskilt stöd fi nns reglerat i skolans styrdokument i både Sverige och Tyskland. För att skolan ska kunna besluta om det särskilda stödet görs det i båda länderna pedagogiska utredningar. Det gemensamma förfarandet för att utreda elevers behov av särskilt stöd är utgångspunkten i en pågående kvalitativ studie som bygger på empiri som samlats in i Skåne och i den tyska delstaten Nordrhein-Westfalen.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?